آموزش ها

مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان

مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان

پکیج ایران رادیاتور بهتره یا بوتان؟ این دغدغه بسیاری از افرادی است که قصد خرید پکیج را دارند. همانطور که می‌دانید برندهای ایران رادیاتور و بوتان پرفروش‌ترین برندها در بین تولیدکنندگان داخلی هستند و رقابت اصلی برای فروش پکیج، بین این دو رقیب قدیمی صورت می‌گیرد، به همین سبب ما نیاز دانستیم تا مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان را در این مقاله برای شما انجام دهیم.

برای درک بهتر این دو شرکت، اجازه دهید پیشینه این دو شرکت بزرگ را به شما ارائه دهیم. شرکت بوتان اولین آبگرمکن گازی دیواری ایران را در سال 1367 تولید و اولین پکیج دیواری خود را در سال 1372 به بازار ایران عرضه کرد. از این رو شرکت بوتان سابقه طولانی در زمینه تولید پکیج دارد و این سابقه اعتماد ساز است.

شرکت ایران رادیاتور کار خود را با تولید رادیاتور آغاز کرد و به تدریج به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات گرمایشی در ایران تبدیل شد و توانست تولیدات خود را افزایش دهد و پکیج و مشعل و غیره را تولید کند. در حال حاضر ایران رادیاتور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پکیج در ایران است و در صنعت ایران از شهرت خوبی برخوردار است.

اما برای اینکه بتوانیم پکیج‌های ایران رادیاتور و بوتان را با هم مقایسه کنیم، ابتدا باید مشخصات و عملکرد پکیج را بشناسیم تا با توجه به ویژگی‌هایی که می‌خواهیم پکیج مورد نظر خود را انتخاب کنیم. بنابراین ابتدا تکنولوژی استفاده شده در پکیج را توضیح می‌دهیم و سپس دو برند معروف را با هم مقایسه می‌کنیم، پس ابتدا باید ببینیم پکیج با بهترین امکانات مورد نظر ما کدام است.

بهترین پکیج را از بین محصولات ایران رادیاتور انتخاب کنیم یا بوتان؟!

برای اینکه بدانیم بهترین پکیج کدام است، ابتدا باید ویژگی‌های پکیج‌های تولیدی را به درستی درک کنیم تا بتوانیم بهترین بودن پکیج بوتان و ایران رادیاتور را تشخیص دهیم. سه ویژگی اصلی که می‌توان پکیج‌های تولیدی را از نظر ویژگی‌ها از یکدیگر متمایز و تفاوت قیمت بین آن‌ها را توجیه کرد به شرح زیر است:

1. ظرفیت حرارتی

2. فن‌دار یا بدون فن

3. پکیج تک مبدل یا دو مبدل

اگرچه ویژگی‌های مهم دیگری نیز وجود دارد که مدل‌های تولیدی و تفاوت قیمت آن‌ها را متمایز می‌کند، اما مهم‌ترین این ویژگی‌ها سه ویژگی ذکر شده در بالا است که به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

ظرفیت حرارتی پکیج

یکی از عواملی که روی قیمت پکیج تاثیر می‌گذارد ظرفیت پکیج است که با افزایش ظرفیت پکیج قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. پکیج‌ها با توجه به نیاز مشتریان در ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند، بنابراین هر مشتری بسته به متراژ منزل و میزان آب گرم مورد نیاز خود می‌تواند مدل مورد نیاز خود را انتخاب کند.

در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کنید تا بهترین مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان یک راهنمایی در این زمینه، برای آپارتمان‌های تا 120 متر مربع معمولا از پکیج‌های 24000 کیلو کالری استفاده می‌شود. البته پکیج 22هزار که تا 110 متر مربع قابل استفاده است نیز اخیرا روانه بازار شده است.

بنابراین پرمصرف‌ترین محصولات در پکیج‌ها مربوط به ظرفیت‌های 24 هزار و 22 هزار می‌باشد. برای متراژهای بالای 120 متر مربع تا 180 متر مربع از پکیج با ظرفیت 28000 و برای متراژهای بالای 180 متر و زیر 270 متر از پکیج با ظرفیت 35000 استفاده می‌شود. پس هنگام خرید پکیج به متراژ آپارتمان خود توجه کنید.

لازم به ذکر است که برای ظرفیت‌های بالا معمولا از پکیج زمینی استفاده می‌شود. اگر متراژ واحد شما کوچک است و مصرف آب گرم شما نرمال می‌باشد، نیازی به خرید پکیج زمینی ندارید و می‌توانید انتخاب خود را از بین مدل‌های پکیج دیواری انجام دهید.

مقایسه ظرفیت حرارتی پکیج بوتان و ایران رادیاتور

برندهای ایران رادیاتور و بوتان محصولاتی را در ظرفیت‌های مختلف تولید می‌کنند تا نیازهای مختلف مردم را برطرف کنند. شرکت ایران رادیاتور پکیج‌های تولیدی با ظرفیت 22000 دستگاه را به بازار عرضه می‌کند. به همین ترتیب شرکت بوتان ظرفیت تولید پکیح‌های خود را از 22000 عرضه می‌کند و گستره این دو شرکت بیشتر نیازهای مشتری را پوشش می‌دهد.

ظرفیت حرارتی مشخص نمی‌کند که پکیج ایران رادیاتور بهتر است یا بوتان. آنچه در هنگام خرید مقایسه باید بدانیم این است که ابتدا ظرفیت مورد نیاز خانه خود را مشخص کرده و سپس پکیج‌های ایران رادیاتور و بوتان را با ظرفیت یکسان مقایسه کنید.

پکیج فن دار یا بدون فن

در گذشته تمام پکیج‌های تولیدی بدون فن بودند. با گذشت زمان پکیج‌هایی با فن در بازار ظاهر شد که دود و گازهای پکیج را به بیرون منتقل می‌کرد. این فن‌ها امنیت و عملکرد بهتر پکیج را بهبود بخشیدند. در برخی موارد طبق قوانین فقط می‌توان از پکیج‌های فن‌دار استفاده کرد.

شایان ذکر است وجود فن در پکیج باعث ایجاد نویز اضافی می‌شود. اگر صدای فن پکیج شما را آزار می‌دهد و اگر پکیج شما نزدیک به محل استراحت شما نصب شده است، هنگام خرید پکیج فن‌دار به این موضوع توجه کنید. البته صدای پکیج‌ها معمولا به دو دلیل است که دومی اغلب مهمتر است:

1. صدای مشعل:

صدای ناشی از کارکرد مشعل تجهیزات در تمامی تجهیزات وجود دارد اما میزان این صدا در پکیج، با توجه به کیفیت کارخانه سازنده و سرویس به موقع پکیج متفاوت است.

2. صدای فن:

این صدا در اثر کارکرد فن تجهیزات در هنگام تخلیه گازهای تولیدی ایجاد می‌شود و این صدا فقط در پکیج‌های فن‌دار وجود دارد، البته صدای فن بسته به کیفیت پکیج تولیدی متفاوت خواهد بود.

مقایسه پکیج فن دار یا بدون بدون فن برندهای ایران رادیاتور و بوتان

با مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان خواهیم دید که هر دو شرکت پکیج‌های فن‌دار و بدون فن تولید می‌کنند. فن پکیج هزینه تولید را افزایش می‌دهد، بنابراین پکیج های فن‌دار قیمت بالاتری نسبت به پک‌های بدون فن دارند. فقط فن‌دار بودن یا نبودن مشخص نمی‌کند که پکیج ایران رادیاتور بهتر است یا بوتان.

پیشنهاد ما این است که پس از انتخاب ظرفیت مورد نیاز ابتدا با توجه به توضیحات مقاله پکیج فن‌دار یا بدون فن را انتخاب کنید سپس با توجه به ظرفیت و اینکه پکیج فن‌دار یا بدون فن است مدل مورد نظر را از بین محصولات ایران رادیاتور یا بوتان را انتخاب کرده و بعد سایر مشخصات آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

در بین مدل‌های پکیج دیواری ایران رادیاتور مدل با کد FF دارای فن و محفظه احتراق بسته است و مدل با کد CF فاقد فن می‌باشد. در بین مدل‌های پکیج دیواری بوتان، آن‌هایی که دارای حرف s در آخر کد هستند از نوع فن‌دار و آن‌هایی که دارای حرف i در آخر کد می‌باشند از نوع بدون فن هستند. به عنوان مثال، پکیج CV424s دارای فن است، در حالی که CV424i فاقد فن می‌باشد.

پکیج تک مبدل یا دو مبدله

یکی از چالش‌هایی که هنگام خرید پکیج با آن مواجه هستید، انتخاب بین پکیج تک مبدل و پکیج دو مبدله است، پس بیایید تفاوت این دو را به طور کامل توضیح دهیم. تفاوت اصلی این دو مدل پکیج در سیستم گرم کردن آب گرم است. همانطور که می‌دانید در پکیج دو سیستم گرمایشی وجود دارد؛ یکی سیستم گردش آب گرم داخل رادیاتور برای گرمایش منزل، دیگری شستشو و…

پکیج‌های تک مبدل تنها یک مبدل حرارتی دارد که گردش آب را برای هر دو سیستم فراهم می‌کند. در این مبدل هر دو چرخه آب از مبدل عبور کرده و گرما را مستقیماً از شعله مشعل دریافت می‌کنند. همچنین، وقتی هر دو سیستم از یک مبدل عبور می‌کنند با هم مخلوط نمی‌شوند و استقلال خود را حفظ می‌کنند.

مزیت این نوع پکیج این است که آب مصرفی مستقیماً به شعله متصل می‌شود، بنابراین آب گرم مصرفی به سرعت در دمای بالا تولید می‌شود و خیلی سریع در دسترس می‌باشد. در واقع آب سرد شهر که از مبدل اصلی پکیج عبور کرده و مستقیماً از شعله مشعل گرما را دریافت می‌کند، به سرعت گرم شده و برای استفاده در شسشو و … آماده می‌شود.

مقایسه پکیج های دو مبدل و تک مبدل نوع بوتان و ایران رادیاتور

حال با دانستن ویژگی‌های مختلف پکیج‌های دو مبدل و تک مبدله، می‌توانیم تصمیم بگیریم که بین پکیج‌های تک مبدل یا دو مبدله کدام را انتخاب کنیم. با دانستن این موضوع حالا باید پکیج ایران رادیاتور و بوتان را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک از مدل‌های موجود پیشرفته‌ترین تکنولوژی را دارد و نیازهای ما را برآورده می‌کند.

بنابراین برای اینکه بدانیم کدام پکیج را بین ایران رادیاتور و بوتان را بخریم ابتدا پکیج مورد نظر خود را از نظر ظرفیت حرارتی، فن‌دار بودن یا نبودن فن، تک مبدل یا دو مبدل انتخاب می‌کنیم و سپس از میان مدل‌های موجود در بازار محصولات ایران رادیاتور و بوتان، مدلی را از شرکتی انتخاب می‌کنیم که پاسخگوی نیاز‌های ما باشد، حالا این دو مدل خاص را با هم مقایسه می‌کنیم تا بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

در بین پکیج‌های ایران رادیاتور، پکیج‌هایی که با حرف B شروع می‌شوند، محصولات پکیج تک مبدل این شرکت هستند و کد پکیج‌هایی که با حروف E، M، K و L شروع می‌شوند دو مبدل می‌باشند. بیشتر محصولات پکیج بوتان دو مبدله است و سیاست کاری این شرکت بیشتر تولید پکیج‌های دو مبدله می‌باشد.

پکیج بوتان یا ایران رادیاتور، کدام یک را انتخاب کنیم؟!

حال با اطلاع از ویژگی‌های پکیج‌های تولیدی می‌توان پکیج مورد نظر را از نظر مشخصات اصلی آن از برندهای پکیج ایران رادیاتور یا بوتان انتخاب کرد. یعنی تا این لحظه ویژگی‌های زیر پکیج ما مشخص است:

1. ظرفیت حرارتی

2. فن‌دار یا بدون فن

3. تک مبدل یا دو مبدل

با مشخص بودن مشخصات بالا، حالا باید برند مناسب را انتخاب کنیم و تعیین کنیم که کدام یک از پکیج‌های دو شرکت ایران رادیاتور یا بوتان را بخریم. شرکت‌های ایران رادیاتور و بوتان از شرکت‌های معتبر داخلی هستند و خدمات خوبی دارند. مزیت خرید از این دو شرکت بزرگ در دسترس بودن سرویس و قطعات است. برای انتخاب بهتر بین محصولات این دو برند به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

1. سیستم ضد یخ زدگی

2. نمایشگر عیب یاب دیجیتال

3. سیستم توربولاتور

4. هیدرولیک ست پلیمری یا هیدرولیک ست برنجی

این خصوصیات، ویژگی‌هایی است که می‌تواند پکیج‌های این دو برند را از یکدیگر و در بین این شرکت‌ها متمایز کند. در زیر به طور خلاصه این ویژگی‌ها را توضیح می‌دهیم:

سیستم ضد یخ

این سیستم زمانی که پکیج شما در خارج از ساختمان مانند بالکن یا تراس قرار می‌گیرد، بسیار مفید است و از یخ زدگی پکیج شما جلوگیری می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که پکیج شما در بالکن نصب شده است به این ویژگی توجه کنید.

نمایشگر عیب یاب دیجیتال

این ویژگی به شما و تکنسین خدماتتان کمک می‌کند تا راحت‌تر دستگاه را عیب یابی کنید. این ویژگی پکیج در حین استفاده از آن به شما کمک زیادی می‌کند. در مدل‌های شرکت ایران رادیاتور مدل‌های L و K مدل‌های دیجیتال و مدل‌های E، B، M مدل‌های تولیدی آنالوگ هستند. در مدل‌های شرکت بوتان مدل‌های ورونا مدل‌های CV424 دارای نمایشگر دیجیتال و مدل پارما از نوع آنالوگ برای اقتصادی‌سازی می‌باشد.

سیستم توربولاتور

این سیستم که اخیرا در برخی پکیج‌ها استفاده شده است باعث می‌شود پکیج دیرتر دچار رسوب شود و مشکل رسوب‌گیری را برای شما کاهش دهد. عملکرد این سیستم به گونه‌ای است که جریان روان داخل پکیج را به آشفته تبدیل می‌کند و این اختلال جریان از چسبیدن مواد محلول در آب به دیواره‌های داخل پکیج جلوگیری می‌کند.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که سختی آب بالا و املاح زیادی در آب وجود دارد، توصیه می‌شود به این ویژگی پکیج توجه کنید. ذکر این نکته ضروری است که شرکت بوتان از فناوری توربولاتور در مدل پارما و برخی مدل‌های دیگر استفاده می‌کند و در پکیج تولیدی خود از این سیستم بهره می‌برد.

سخن آخر

حال با اطلاع از مشخصات انواع پکیج‌ها، می‌توانید پکیج مورد نظر خود را با وضوح بیشتری انتخاب و خریداری کنید و از مقایسه پکیج‌های ایران رادیاتور و بوتان یکی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید